kundtjänstmedarbetare logistik

Kundtjänst inom logistik

Vi söker dig som vill jobba med kundtjänst inom logistik

UTAB ingår i KEWAB-koncernen som omsätter ca 800 miljoner och sysselsätter över 400 medarbetare.
UTAB är sedan många år verksamt inom anläggning- och återvinningsbranschen. Med hjälp av modern utrustning och kompetenta medarbetare hjälper de kommuner, bygg- och produktionsföretag samt privatpersoner. UTAB´s målsättning är långvariga relationer med deras kunder, vilket innebär personlig service, trygghet och kontinuitet. De omsätter idag ca: 230 miljoner och sysselsätter över 170 medarbetare.

Arbetsuppgifterna som kundtjänst består bland annat av:
– arbeta med inkommande beställningar via kundsystem, E-post och telefon
– registerhantering
– orderhantering
– ansvarig för planering av hämtningsregister och skapa körturer
– att följa upp utförda jobb
– kontakt med kund och dess kundtjänst
– hantering av reklamationer
– avstämningar mot avräkningar

Placering: På huvudkontoret i Ilanda/Skåre
Tillträde: Omgående enligt överenskommelse
Arbetstid: Heltid måndag-fredag kl. 07-16
Lön: Månadslön efter överenskommelse

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen ser vi att du är organiserad och besitter en god förmåga att strukturera ditt arbete. Du är också flexibel, har god problemlösningsförmåga och har lätt för att ta egna initiativ för att leverera lösningar till kunder. Då rollen innebär många interna såväl externa kontakter är du kommunikativ och har hög social kompetens.

Meriterande:
– Erfarenhet från kundtjänst, transportledning/logistisk koordinering.
– Erfarenhet av transportledningsprogram – t.ex. FetchPlanner.
– Mycket goda kunskaper i Office-paketet.

Känner du att du är rätt person för tjänsten?
Då är du välkommen med din ansökan redan idag då tjänsten ska tillsättas omgående.

Läs mer och ansök här

Stäng meny